leidžiamės žemyn?:)
Ledine
| 2006-07-21 06:04 | perskaitė: 1022
leidžiamės žemyn?:)
Na ką, šiandien situacija Rytų rinkose jau ne tokia džiuginanti kaip vakar. NIKKEI krenta, ne staigiai, bet žemyn slenka ir kitos akcijų rinkos, (išskyru
Na ką, šiandien situacija Rytų rinkose jau ne tokia džiuginanti kaip vakar. NIKKEI krenta, ne staigiai, bet žemyn slenka ir kitos akcijų rinkos, (išskyrus, kol kas, Kiniją). Turbūt nieko keista – euforijai atslūgus, visi susimąstė ir apie kitą medalio pusę: OK, JAV infliacija suvaldyta, bet ar nesulėtės jos augimas tiek, kad visos į ją eksportuojančios šalys nukentės ekonomiškai?
Prognozė, kad augimas lėtės, aiškiai sklido iš paties Ben‘o kalbų. O ir būrys analitikų iš viso pasaulio kampelių kone vieningai kartoja tą patį. Tą patvirtino ir Hansabank‘o analitikai vakar išleistoje makroekonomikos apžvalgoje. Tą patvirtina ir žaliavų rinkos duomenys: krenta vario, cinko kainos (smagiai, po 5%), kartu nusitempdamos ir jų išgavėjų/gamintojų akcijų kursus (kad ir BHP Billiton). Tą patį signalizuoja ir vakar pasirodęs taip vadinamas Composite Index of Leading Indicators (rodo ekonomikos judėjimo kryptį pusei metų į priekį; tai va, tikėtasi, kad pakils bent 0,2, o pasirodė tik menkas 0,1).
Žinoma, Azijos rinkų nuotaikos šiandien ne atsitiktinės. Bent dalį pesimizmo investoriai perėmė iš vakarykščių JAV akcijų rinkos rezultatų. Raudonuojantys indeksai (The Nasdaq Composite Index down ~2%, The S&P 500 Index down 0,9%, The Dow Jones Industrial Average down 0,8%). Nors kritimas nebuvo tragiškas, kai kuriems indeksams to užteko, kad nurašytų visą pliusą, kurį uždirbo po Ben‘o kalbos. Nelinksmi ir daugelio JAV įmonių rezultatai iškilo į investorių akiratį.
Vienas tokių pavyzdžių - Ford Motor Co., No. 2 U.S. auto gamintoja. Įmonės pajamas gerokai sumažino (ar nepadidino tiek, kiek tikėtasi) SUV’ų pardavimai – šie pakrito net 30-40%. Panašu, kad Ford‘as praranda nemažą rinkos dalį, o protingi japonų konkurentai Toyota Motor Corp. ir Honda Motor su savo mažytėmis mašinytėmis ją perima (atitinkamai 15% ir 9% JAV auto rinkos). Na va jums ir padidėjusios kuro kainos! Pasirodo, ir JAV vartotojai moka TAUPYTI :yes. O jų pomėgių pasikeitimas – persėdimas ant Civic’ų – sakyčiau, revoliucinis. JAV ekonomikai tai, manau, tikrai nepakenks, ypač šiais gūdžiais istorines aukštumas mušančių naftos kainų laikais.
Rusijos indeksai vakar buvo itin įdomūs stebėti. Po užvakarykščio vertikalaus kilimo vakar, kaip ir galima buvo tikėtis, parako užteko tik rytui. Augimas antros dienos pusėje sustojo, o į vakarą ir žemyn dėjo. Kas pelnus nusiiminėjo, kas ir reagavo į negatyvus iš Europos akcijos rinkos.
Absoliutus down lyderis vakar buvo Jukos – vienu momentu akcijos buvo pakritusios net 28%. Žinoma, ne be priežasties: paaiškėjo, kad įmonės restruktūrizacija nenumatoma. Pasirodžius pranešimui apie CEO Steven‘o Tweed‘o atsistatydinimą, vilčių apie įmonės prisikėlimą beveik neliko.
Kas palaiko Rusijos rinką, tai naftininkai. Kol Rytuose neramu, o naftos kainos virš $70/bar., pirmasis ešelonas laikosi. Tačiau tikėtis kilimo artimiausiu metu turbūt būtų per daug optimistiška. Visgi kol kas likvidumas pasaulio mastu mažokas, tad įplaukiančio kapitalo į Rusiją kol kas nematyti, ir iki rugsėjo, spėju, stebėsime tik tabalavimąsi. Toliau – matysim. Viskas priklausys nuo karinių įvykių Rytuose, Ben‘o veiksmų ir kalbų rugpjūtį, ir, žinoma, naftos kainų. Pastarosioms laaabai padėtų uraganai JAV.ozingoff