2016 m. Rugpjūčio 1 d. Biržos apžvalga
Spekuliantai.lt
|
2016-08-01
|
Spekuliantai.lt apžvalgos | perskaitė: 5317
Raktiniai žodžiai:
OMXV,
techninė analizė,
Apranga,
Grigeo Grigiškės,
TEO LT,
Tallinna Vesi,
Klaipėdos nafta,
Kauno energija,
Utenos trikotažas,
Baltika,
Šiaulių bankas,
Silvano Fashion Group,
Rokiškio sūris
2016 m. Rugpjūčio 1 d. Biržos apžvalga
2016 m. Rugpjūčio 1 d. Biržos apžvalga
Prasidėjo paskutinis vasaros mėnuo. Biržoje jis prasidėjo vangiai, bet optimistiškai.
Didesnes apyvartas generavo estiškos akcijos. Vilniaus biržoje aktyviausios buvo Klaipėdos naftos akcijos, o jų kaina kilo.
Visi pagrindiniai indeksai žaliavo. Labiausiai kilo Vilniaus akcijų indeksas, 0.51%.
Pasižiūrime, kokios įdomesnės naujienos buvo per praėjusį laikotarpį.
1 pav. 2016 m. liepos 19 d. TEO LT, AB valdyba patvirtino auditorių netikrintas TEO LT, AB konsoliduotas tarpines finansines ataskaitas, parengtas pagal ES priimtus Tarptautinius finansinės atskaitomybės standartus, ir konsoliduotą tarpinį pranešimą už šešių mėnesių laikotarpį, pasibaigusį 2016 m. birželio 30 dieną.
Dar vienas sėkmingas „Teo“ ir „Omnitel“ ketvirtis veikiant kartu
2016 m. antrasis ketvirtis*:
- Bendros konsoliduotos pajamos sudarė 84,2 mln. eurų ir, palyginti su 2015 m. antrojo ketvirčio palyginamomis jungtinėmis pajamomis – 81,2 mln. eurų, padidėjo 3,6 procento.
- Konsoliduota EBITDA, neįskaičius vienkartinių sąnaudų, siekė 29,1 mln. eurų ir, palyginti su 2015 m. antrojo ketvirčio EBITDA, neįskaičius vienkartinių sąnaudų, – 26,2 mln. eurų, padidėjo 11,1 procento.
2016 m. pirmasis pusmetis*:
- Bendros konsoliduotos pajamos sudarė 166,7 mln. eurų ir, palyginti su 2015 m. pirmojo pusmečio palyginamomis jungtinėmis pajamomis – 162,1 mln. eurų, padidėjo 2,8 procento.
- Konsoliduota EBITDA, neįskaičius vienkartinių sąnaudų, buvo 58,3 mln. eurų ir, palyginti su 2015 m. pirmojo pusmečio EBITDA, neįskaičius vienkartinių sąnaudų, – 52,6 mln. eurų, padidėjo 11 procentų.
- Laisvieji pinigų srautai sudarė 20,8 mln. eurų ir buvo 1,4 karto didesni nei prieš metus.
Vadovybės komentaras:
„Teo“ ir „Omnitel“ bendros veiklos sinergija kuria pozityvius rezultatus: nauji plačiajuosčio interneto, IPTV ir reguliaraus mokėjimo mobiliojo ryšio paslaugų vartotojai bei didėjantis mobiliųjų duomenų vartojimas lėmė tai, kad gauta daugiau pajamų, veiklos sąnaudos yra kontroliuojamos, o veiklos pelningumas – didėja.
Plačiajuosčio interneto vartotojų skaičius pasiekė beveik 400 tūkst. ir pajamos iš fiksuotojo ryšio paslaugų per 2016 m. pirmąjį pusmetį padidėjo 3,3 procento. Pajamų iš mobiliojo ryšio paslaugų gauta 10,1 proc. daugiau dėl pastoviai augančio poreikio mobiliesiems duomenims (padidėjo daugiau nei 1,5 karto) ne tik šalies viduje, bet ir keliaujant užsienyje: Šiaurės šalyje mobilusis internetas kainuoja tiek pat kiek Lietuvoje, o JAV – tiek pat kiek Europoje.
„Omnitel“ įrengė ir paleido apie 300 naujų LTE 4G bazinių stočių ir dabar turi beveik 1000 bazinių 4G stočių visoje Lietuvoje. Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) patvirtino, kad „Omnitel“ pirmoji 4G ryšiu padengė beveik visą gyvenamą šalies teritoriją – 97 proc. – ir pasiekė atokiausias Lietuvos vietas. Tai reiškia, kad šiuo metu sparčiausiu 4G mobiliuoju internetu jau gali naudotis beveik 100 proc. Lietuvos gyventojų. Pagal šį rodiklį Lietuva yra viena iš pasaulio lyderių.
Be to, birželį Vilniaus mieste ir apylinkėse 4G LTE technologijos greitaveika padidėjo 30 proc., o iki mėnesio pabaigos „Omnitel“ mobiliojo interneto sparta buvo padidinta visoje Lietuvoje, išskyrus didžiuosius miestus (juose 4G greitaveika vasaros metu bus didinama kiekviename mieste atskirai). Naujausiais Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, vidutinė 4G sparta „Omnitel“ tinkle siekia 36 Mb/s.
Per 2016 m. pirmąjį pusmetį investicijoms į mobiliojo ryšio tinklo plėtrą skirta 7,2 mln. eurų (prieš metus – 3,3 mln. eurų), o bendros jungtinės investicijos sudarė 23,5 mln. eurų ir, palyginti su jungtinėmis palyginamomis investicijomis prieš metus – 17,9 mln. eurų, padidėjo 31,3 procento.
Per 2016 m. antrąjį ketvirtį „Teo“ perjungė paskutines telefono linijas nutolusiose vietovėse iš analoginių į skaitmenines stotis ir pilnai baigė telefono tinklo skaitmenizavimą. „Teo“ taip pat optimizavo skaitmeninės antžeminės televizijos (DVB-T) retransliacijas: padidino savo DVB-T tinklo pajėgumą 30 proc. ir nuo 2016 m. liepos 1 d. vietoje trijų naudoja du tinklus skaitmeninės antžeminės televizijos programoms retransliuoti.
„Teo“ ir „Omnitel“ dalyvaus didžiausiame daiktų interneto projekte Lietuvoje – užtikrins išmaniųjų elektros skaitiklių duomenų perdavimo ir valdymo paslaugas bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) verslo klientams. „Omnitel“ perduos ESO iki 80 tūkst. specialių daiktų internetui pritaikytų SIM kortelių.
Teisinis „Omnitel“ ir „Baltic Data Center“ (BDC) prijungimas prie „Teo“ vyksta pagal planą. Remiantis „Teo“ akcininkų leidimu rengti reorganizavimo sąlygas, „Omnitel“ ir BDC buvo pertvarkytos iš uždarųjų akcinių bendrovių (UAB) į akcines bendroves (AB), o „Teo“, „Omnitel“ ir BDC valdybos patvirtino reorganizavimo sąlygas.
Pildymosi signalas @0.937.
2 pav. Dvarčionių keramika, vadovaudamasi 2016-07-25 d. visuotinio akcininkų susirinkimo patvirtintais restruktūrizavimo plano metmenimis, kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl restruktūrizavimo bylos iškėlimo teisės aktų nustatyta tvarka.
Vilniaus apygardos teismas iškėlė bendrovei bankroto bylą.
3 pav. Per 2016 metų pirmąjį pusmetį AB Šiaulių bankas, neaudituotais duomenimis, uždirbo 28,6 mln. eurų, banko grupė – 26,2 mln. eurų grynojo pelno.
2015 metų pirmojo pusmečio banko veiklos rezultatas buvo 12,4 mln. eurų, banko grupės– 15,2 mln. eurų grynojo pelno.
Pildymosi signalas @0.388.
4 pav. 2016 m. liepos 28 d. AB „Kauno energija“ valdyba įvertino Bendrovės 2016 m. I pusmečio ūkinės veiklos rezultatus ir finansinę padėtį 2016 m. biželio 30 dienai ir pritarė AB „Kauno energija“ konsoliduotiesiems ir Bendrovės 2016 m. I pusmečio neaudituotiems ūkinės veiklos rezultatams.
Bendrovės 2016 m. I-o pusmečio veiklos rezultatas pagal Tarptautinius apskaitos standartus yra pelnas (prieš apmokestinimą) – 7 017 tūkst. Eur (2015 m. I-o pusmečio rezultatas – 4 781 tūkst. EUR), pardavimų pajamos – 36 189 tūkst. Eur (2015 m. I-ą pusmetį – 37 473 tūkst. EUR), o Grupės, kurią sudaro AB „Kauno energija“ bei jos patronuojamoji bendrovė UAB „Kauno energija NT“ (įm. kodas 303042623), pelnas (prieš apmokestinimą) – 7 185 tūkst. Eur (2015 m. I-o pusmečio rezultatas – 4 773 tūkst. EUR pelnas), pardavimų pajamos – 36 184 tūkst. Eur (2015 m. I-ą pusmetį – 37 468 tūkst. EUR).
Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje (2016 m. birželio 30 dienai) Bendrovės kritinio likvidumo koeficientas, palyginantis trumpalaikį turtą be atsargų su trumpalaikiais įsipareigojimais, per laikotarpį nuo 2015 metų pabaigos padidėjo nuo 1,08 iki 2,39 (Grupės – padidėjo nuo 1,07 iki 2,39). 2016 m. I-o pusmečio EBITDA Bendrovės – 10 520 tūkst. Eur (2015 m. I-o pusmečio – 8 059 tūkst. EUR), Grupės – 10 667 tūkst. Eur (2015 m. I-o pusmečio rezultatas – 8 060 tūkst. EUR).
Pagrindines pajamas ir pelną Bendrovė generuoja I-ą ir IV-ą metų ketvirčius, o Bendrovės 2016 m. I-o pusmečio pelnas, palyginti su 2015 m. to paties laikotarpio pelnu, padidėjo dėl Bendrovės efektyvios veiklos ir gamybos padidinimo savo šilumos gamybos šaltiniuose naudojant biokurą (2016 m. I pusmetį buvo pagaminta 318 tūkst. MWh šilumos, t. t. 248 tūkst. MWh iš biokuro; 2015 m. I pusmetį buvo pagaminta 239 tūkst. MWh šilumos, t. t. 186 tūkst. MWh iš biokuro). Bendrovės pardavimų pajamos už 2016 m. I-ą pusmetį, palyginus su 2015 m. to paties laikotarpio pajamomis yra mažesnės 3,43 proc. dėl 12,5 proc. sumažėjusio apmokestintos šilumos kiekio (2016 m. I-o pusmetį – 660,6 tūkst. MWh,, 2015 m. I-ą pusmetį – 754,8 tūkst. MWh) ir 7,43 proc. sumažėjusios vidutinės parduodamos šilumos kainos: (2016 m. sausio – birželio mėn. 5,36 ct/kWh, 2015 m. sausio – birželio mėn. 5,79 ct/kWh). 2016 m. I-o pusmečio pelną didina ir gauta iš UAB Kauno termofikacijos elektrinės 1,8 mln. Eur kompensacija pagal 2015 m. gruodžio 28 d. pasirašytą Taikos sutartį, kuria buvo užbaigtas šalių ginčas Arbitražo byloje, kilęs dėl 2003 m. kovo 31 d. Investicijų susitarimo nevykdymo.
5 pav. AS Tallinna Vesi pusmečio pajamos augo 5.7%.
6 pav. „Aprangos“ grupės neaudituotas konsoliduotas 2016 m. antro ketvirčio pelnas prieš apmokestinimą sudarė 3,5 mln. eurų, kai 2015 m. antrą ketvirtį pelnas siekė 3,2 mln. eurų, t.y. padidėjo 9,1%. Grupės neaudituotas konsoliduotas pelnas prieš apmokestinimą per 2016 m. šešis mėnesius sudarė 4,6 mln. eurų, kai 2015 m. atitinkamu laikotarpiu „Aprangos“ grupė uždirbo 4,0 mln. eurų konsoliduoto pelno prieš apmokestinimą (padidėjo 16,5%).
„Aprangos“ grupės 2016 m. antro ketvirčio EBITDA sudarė 5,0 mln. eurų, t.y. padidėjo 7,9%, lyginant su 2015 m. antruoju ketvirčiu. Grupės EBITDA per 2016 m. šešis mėnesius sudarė 7,7 mln. eurų ir, lyginant su atitinkamu 2015 m. laikotarpiu, padidėjo 10,7%.
„Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta (su PVM) 2016 m. liepos mėnesį sudarė 18,9 mln. eurų ir buvo 6,8% didesnė nei 2015 m. liepos mėnesio apyvarta.
2016 m. sausio – liepos mėnesiais „Aprangos“ grupės tinklo mažmeninė prekių apyvarta (su PVM) sudarė 113,2 mln. eurų, arba 7,2% daugiau nei 2015 metų atitinkamu laikotarpiu.
„Aprangos“ grupės tinklo apyvarta 2016 m. sausio-liepos mėnesiais, lyginant su atitinkamu 2015 metų laikotarpiu, Lietuvoje padidėjo 4,4%, Latvijoje 5,1%, o Estijoje 21,6%.
Šiuo metu „Aprangos“ grupė Baltijos šalyse valdo 177 parduotuvių tinklą (103 Lietuvoje, 46 Latvijoje ir 28 Estijoje), kurių bendras plotas sudaro 81,0 tūkst. kv. m.. Lyginant su tuo pačiu praeitų metų laikotarpiu parduotuvių plotas didesnis 5,2%.
Pildymosi signalas @2.53.
7 pav. AB „Utenos trikotažas“ pardavimai pirmąjį 2016 metų pusmetį sudarė 8,2 mln. EUR ir buvo 16,6 proc. didesni lyginant su tuo pačiu 2015 metų laikotarpiu. Konsoliduoti AB ,,Utenos trikotažo“ grupės pardavimai pirmąjį 2016 metų pusmetį sudarė 9,7 mln. EUR ir buvo 15,1 proc. didesni lyginant su tuo pačiu 2015 metų laikotarpiu.
„Nuosekliai gerėjantys įmonės veiklos rezultatai rodo, kad AB „Utenos trikotažas“ pasirinkta aukštesnės pridėtinės vertės produkcijos kūrimo ir investicijų į inovacijas bei modernias technologijas strategija yra veiksminga, - sako AB „Utenos trikotažas“ generalinis direktorius Eimundas Mačiulis. – Šio pusmečio rezultatus labiausiai įtakojo nauji įmonės klientai. Dalyvavimas tarptautinėse parodose, pastovi naujų klientų paieška pradėjo duoti grąžą: per pastaruosius du metus įmonės klientų sąrašas išaugo daugiau nei trečdaliu, o „Utenos trikotažo“ produkcija šiuo metu pasiekia ne tik daugumą Vakarų Europos valstybių, bet ir Japoniją“.
AB „Utenos trikotažas“ grupė, kuriai priklauso AB „Utenos trikotažas“, AB „Šatrija“ ir bendrovė „Mrija“ Ukrainoje, per 2016 m. I pusmetį uždirbo 285 tūkst. EUR veiklos pelno, kai per 2015 m. tą patį laikotarpį uždirbo 205 tūkst. EUR veiklos pelno. AB „Utenos trikotažas“ per 2016 m. I pusmetį patyrė 32 tūkst. EUR veiklos nuostolių, kai per 2015 m. buvo patirta 393 tūkst. EUR veiklos nuostolio.
„Laikydamiesi įmonės veiklos strategijos, jau prieš eilę metų atsisakėme didelių, tačiau mažai pelningų užsakymų ir dabar orientuojamės į didesnės pridėtinės vertės produkcijos gamybą. AB „Utenos trikotažas“ yra viena iš nedaugelio Europos tekstilės įmonių, turinti pilną vertikaliai integruotą gamybos procesą ir galinti klientams pasiūlyti visą paslaugų spektrą – nuo pageidaujamų medžiagų gamybos, iki galutinio produkto. Drabužių kolekcijos mažmeninėje prekyboje šiandien keičiamos kur kas dažniau nei anksčiau. Klientai užsako mažesnes partijas ir ženkliai dažniau ieško išskirtinumo. Tai, kad „Utenos trikotažas“ gali operatyviai įvykdyti pačius įvariausius užsakymus ir prisitaikyti prie unikalių klientų poreikių, šiandien yra svarbus mūsų konkurencinis pranašumas“, - sėkmingą AB „Utenos trikotažas“ strategiją komentuoja bendrovės vadovas.
Pasak E.Mačiulio, investicijos į gamybos modernizavimą ir ekologiškų gamybos procesų bei žaliavų standartus, leido sudėtingais lengvajai pramonei 2015 metais „Utenos trikotažui“ ne tik kompensuoti rinkos susitraukimą dėl Rusijos ekonomikos sulėtėjimo, bet ir išeiti į naujas rinkas.
Nuosavų AB „Utenos trikotažas“ prekių ženklų - ABOUT ir „Utenos trikotažas“ – pardavimai per pirmuosius šešis 2016 m. mėnesius, lyginant su tuo pačiu 2015 m. laikotarpiu, išaugo beveik 50 proc.
„Stabilų nuosavų prekių ženklų pardavimų augimą užtikrina du svarbiausi faktoriai: vartotojų pasitikėjimas rinkose, kurioms skiriame daugiausia dėmesio – pirmiausia Lietuvoje ir kitose Baltijos bei Skandinavijos šalyse, Vokietijoje, Japonijoje ir pan.,o taip pat palankus ekologiško ir patogaus lietuviško gaminio vertinimas“, - sako AB „Utenos trikotažas“ generalinis direktorius Eimundas Mačiulis.
8 pav. AB "Rokiškio sūris", Pramonės g. 3, Rokiškis, Lietuva, 2016-07-29 16:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- AB „Rokiškio sūris“ grupės 2016 m. 6 mėnesių konsoliduoti neaudituoti pardavimai sudarė 97,106 mln. EUR, t.y. 3,93 proc. mažiau negu per praėjusių metų tą patį laikotarpį. 2015 m. 6 mėnesių konsoliduoti pardavimai sudarė 101,078 mln. EUR.
AB „Rokiškio sūris“ grupės 2016 m. 6 mėnesių konsoliduotas neaudituotas grynasis nuostolis -1,902 mln. EUR. Per 2015 m. 6 mėn. grupė uždirbo 992 tūkst. EUR grynojo pelno.
Pozicijoje suveikė pildymosi signalas.
9 pav. Silvano Fashion Group pusmečio pajamos krito 11.3%.
10 pav. Baltikos liepos pardavimai sumažėjo 9%.
11 pav. Grigiškių pozicijoje suveikė pildymosi signalas.
Apžvalgą parengė: Nojus.